Hoe vaak sta jij stil bij deze vraag? Grote kans dat je in jouw praktijk gegroeid bent en ‘automatisch’ doet wat je moet doen. Alleen is het wel verstandig om af en toe even te evalueren waar je mee bezig bent. Dit kan dus wel eens een interessante vraag zijn voor jou.
Een simpele opdracht voor meer inzicht
Pak eens een stuk papier en schrijf eens voor jezelf op:
- Met welke vraag komt mijn klant in mijn praktijk?
- Met welk probleem help ik mijn klant echt?
- Welk resultaat bereikt mijn klant gemiddeld?
- Op welke manier heb ik mijn klant naar dat resultaat geleid?
Ik ben heel erg benieuwd naar de antwoorden. En dan natuurlijk met name naar het antwoord op de laatste vraag. Want als je deze vragen stelt voor meerdere klanten, zie je dan bij jouw antwoord op vraag 4 overeenkomsten?

Afbeelding www.pixabay.com
Het kan zijn dat dit geen verrassing voor je is. Omdat je al met een vaste methode, met een stappenplan werkt. Werk jij niet met een vast stappenplan? Dan is het de moeite waard om eens voor jezelf te inventariseren, welke stappen jij doorloopt met jouw klanten om het gewenste eindresultaat te bereiken.
Mogelijk kan het werken met een stappenplan jou verschillende voordelen opleveren. Wil je daar een keer samen over brainstormen, neem dan contact met me op.
Laat je me weten welk inzicht deze vragen jou hebben gegeven? Mail je reactie naar irma@boeiendetrainingen.nl